Once upon a time there was een ondernemer die haar product wilde verkopen

Hol klonken haar voetstappen tegen de kale wanden van de smalle gang. Een niet erg duurzame tl-buis flikkerde aan het einde van de gang en uit ervaring wist zij dat daar de deur was waarnaar zij op zoek was.

Onder de tl-verlichting, die soms onheilspellend lang uit bleef, stak ze de sleutel in het slot en draaide hem om. Het schaarse ganglicht verlichtte de eerste twee meter van de opslag. Het waren ook de enige twee lege meters. Met een opvallende precisie reikte ze naar de muur en wist direct het lichtknopje te raken. Ze was hier dan ook al tientallen, misschien honderden keren geweest. Meteen baadde de ruimte in het licht, dat ongenadig de overvolle rekken onthulde.

Ze keek rond en zuchtte. Liet haar handen even over de kleurrijke stoffen gaan die ze met veel zorg en liefde uitzocht in verre landen. Van prachtige kwaliteit en zacht als zijde. Materiaal waar kledingdesigners en interieurstylisten om zouden vechten. Dat wist ze zeker. Als ze toch eens van het bestaan van haar onderneming wisten.

Haar product was goed en onderscheidend. Niemand in de Benelux maakte gebruik van dezelfde leveranciers, die op eerlijke en duurzame wijze hun stoffen produceerden. Ze had een verhaal te vertellen waardoor haar product zou gaan leven. En ze had er talent voor. Ze voorzag trends en had een neusje voor mooie, bijzondere en aansprekende kleuren en patronen.

Waar bleven dan toch die klanten?

Nog een zucht. Een blik. Het licht uit. Het geluid van wegstervende voetstappen. Na een tijdje doofde zelfs de tl-buis helemaal.

Storytelling doet iets met de verbeelding van de lezer. De lezer doet actief mee en dat maakt het ontzettend waardevolle content. Meer weten? Mail, app of bel gerust.

Laat een reply achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met een sterretje *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.