1:1 traject naar jouw business podcast

In twee maanden zet je een business podcast neer

die je met gemak en plezier maakt

die je de resultaten oplevert die jij graag wilt

waarmee jij jouw expertplek claimt

Ja, leuk zo’n podcast, maar…

Het kost tijd (en dat wil je er best insteken, maar dan moet het ook meteen goed zijn wat je doet)

Als het je nu al niet lukt, hoe ga je dan binnen een overzichtelijke periode een substantieel aantal afleveringen produceren?

Cover art, shownotes, transcripts, hoofdstukken – wait, what? hoofdstukken? – allemaal prima, maar hoe stuur je je VA of team daarvoor het beste aan?

Hoe ga je je luisteraars trekken, behalve door erover te roepen op Instagram? Geloof me, er zijn nog veel meer manieren om je podcast te marketen.

Hoe ga je je podcast bingeable maken? Want dat is wat er zo krachtig aan is, daar win je die effectiviteit in je sales mee!

In mijn 1:1-traject van 2 maanden coach ik je om jouw podcast strategisch neer te zetten zodat jouw leven als ondernemer nog veel leuker wordt, doordat je simpelweg met de allertofste klanten komt te werken 🤍

Mensen die jouw visie snappen, die helemaal aan gaan op jouw energie en waarmee je kunt skyrocketen!

podcast strategie podcast marketing

wie ben ik?

Ergens eind 2018 drukte ik op de afspeelknop om mijn allereerste podcast te beluisteren – en ik was hooked. Sindsdien is er geen dag voorbijgegaan voor mij zonder dat ik een podcast luister, een podcast maak of erover praat, post en leer.

Ik kom uit de communicatiewereld waar ik 15+ jaar als zowel generalist als specialist heb gewerkt, aan klant- en bureauzijde waarvan 3 jaar als dedicated tekstschrijver en in lokaal mkb en multinationals.

In elke baan pluisde ik de mogelijkheden, toepassingen en marketingvoordelen van elk mediakanaal helemaal uit. Geen intranet, website, social of nieuw medium was veilig. En kon het niet op mijn werk dan runde ik daarnaast mijn eigen blog en vlog wel.

Maar altijd was ik er na het uitspelen ervan wel klaar mee.

Totdat ik podcasten oppakte. Ruim drie jaar ben ik bezig en tot op de dag van vandaag fascineert het medium me. Ik ken alle mogelijkheden, experimenteer ermee en combineer dat met mijn marketingervaring.

A bit of a tech nerd, gecombineerd met marketing- en storytellingskills, vindingrijkheid en toewijding, dat ben ik.

Uiteraard heb ik ook mijn zone of incompetence. Mijn 6-jarige kan beter hoofdrekenen dan ik en je moet me niet vragen naar de weg 😬 maar goddank heb je dat niet nodig om podcastexpert te zijn.

Random specs: ik ben geboren in 1985 in Hazerswoude-Dorp, woon nu in Zoetermeer en ben moeder en stiefmoeder van drie zoons. Hun vader heet Sjors, werkt als ambulancechauffeur en staat ook wel bekend in mijn podcast Dit is dertig als mijn huisgenoot.

In het 1:1 traject ga je aan de slag met…

  • Strategie
    Op welke manier helpt je podcast je het meeste bij jouw verlangen en ambities voor je bedrijf? En als geheime bonus: het maakt je een nog betere ondernemer, je verhaal en visie komt nog beter in je hoofd te zitten waardoor je die ook buiten je podcast zonder haperen eruitgooit.
  • Doelen
    Een doel stellen motiveert enorm en geeft sturing in het hele proces en in je creativiteit. Je bepaalt een doel voor je podcast en aan welke bedrijfsdoelen je podcast bijdraagt.
  • Resultaat
    Wat moet er straks staan? Hoe richt je je podcastproces in zodat het voor jou op de meest gemakkelijke en leuke manier lukt te blijven podcasten?
  • Marketing
    Je maakt een plan om de podcast in de oren van luisteraars te krijgen, om het meeste te halen uit alle content die je maakt.
  • Content
    Een podcast moet wel ergens over gaan 😉 wat ga je bespreken, vertellen, teachen? Wie ga je interviewen?
    En wat ga je niet doen?
  • Format
    Hoe bouw je je podcast op? Een format -hoe simpel of complex ook- helpt je snelheid in het proces te brengen, je creativiteit te sturen en je ’talker’s block’ doorbreken.
  • Analyseren
    Wat zie je gebeuren, welke statistieken zijn er en welke conclusies kun je daar wel of niet uit trekken?

Het 1:1 traject past bij je als…

  • ownership je middle name is: jij fixt de belangrijkste zaken eerst en weet wat jou motiveert en inspireert om te vlammen
  • je een visie hebt en niet bang bent daarvoor te staan, je weet wat je niche is en andere meningen je eerder intrigeren dan dat je je erdoor bedreigd voelt
  • je een following hebt, daaraan werkt of als je met intentie en consistent zichtbaar bent op kanalen waarop nieuwe mensen jou leren kennen
  • je een core of premium aanbod hebt (eventueel naast een laagdrempelig of gratis aanbod), waarin klanten zich aan jou toevertrouwen
    • gedreven zijn en visie hebben is het belangrijkst, heb je een premium aanbod in ontwikkeling boek dan gerust een matchcall!
  • je toewijding en discipline kunt opbrengen en weet hoe je dit voor jezelf kunt faciliteren

Wat houdt het precies in?

Voor als je graag heel praktisch wilt weten waar je aan toe bent (heb ik zelf ook, so no problem whatsoever)

We gaan 2 maanden met elkaar aan de slag met als resultaat dat jij een strategisch sterke business podcast neerzet met een aantal afleveringen, die jou helpt met het landen van de allerleukste klanten

We starten met een kick-offsessie waarin je onder andere doelen gaat stellen en je strategie en aanpak bepaalt.

In week 3, 5, 7 en 9 zien we elkaar in een 1:1-sessie van een 45 minuten. Week 9 is de afsluitende sessie van het traject.
Heb je een VA of team? Dan kun je ervoor kiezen om een van de sessies te besteden aan hen, zodat ze door mij op technisch en praktisch vlak klaargestoomd worden om je te ondersteunen bij je podcast.

Tussentijds kun je je vragen stellen en feedback vragen via Voxer, ik reageer op dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 10.00 en 14.00 uur.

En je investering is…

Je krijgt:

  • een podcast die je in één klap stevig verankert in het podcastlandschap: BAM, daar ben je!
  • een podcast die jou de allerleukste klanten oplevert
  • een podcast die zorgt dat jij je tijd steekt waar die (voor iedereen) het meeste oplevert
  • een podcast die jou plezier en energie geeft
  • een powerboost voor jouw marketing-ecosysteem, die blijvend sterker wordt!
  • een plek waar je al je verhalen in kwijt kunt die tot nu toe maar blijven bruisen in je hoofd en hart
  • een bron van kennis en inspiratie waar jouw ideale klant zich kan wentelen in jouw energie en persoonlijkheid
  • ideale klanten in je salescalls die allang ja hebben gezegd tegen je
  • klanten waarmee je kunt skyrocketen!
  • een aanpak en vaardigheden die zorgen dat jij je podcast zonder moeite blijft uitbouwen – je mastert skills voor het leven

Alles wat jij in je podcast geeft, blijft keer op keer op keer waarde opleveren. Voor je luisteraar en je klant én voor jou.

Je investering voor het 1:1 traject is € 1497,-
(in termijnen betalen kan, je betaalt dan 2 x € 785,-)

Voordat je het traject boekt en betaalt, hebben we altijd een vrijblijvende matchcall. Ik denk alvast met je mee en als ik geloof dat je een goede kandidaat bent, doe ik je het aanbod voor mijn traject. Ik hoop je snel te spreken 😊